سفرورزش

عصای چهارپایه چه نام دارد؟

عصای چهارپایه چه نام دارد ؟ منظور از عصای چهار پایه همان عصای چهارگانه که برای کمک به افرادیست که در حین راه رفتن نیاز به حمایت دارند ، قوی و بادوام است. ( برای اطلاعات بیشتر به مقاله بهترین چوب برای ساخت عصا مراجعه شود ).

این عصا دارای یک نوک لاستیکی ضد لغزش به همراه شکل چهار پایه مخصوص طراحی شده است. سرهای لاستیکی به همراه دسته پی وی سی ایمنی و راحتی بیشتری را فراهم می کنند. از مشخصات بارز این نوع عصا پایه بسیار عریض خود تعادل و ایمنی بیشتر را ارائه می دهد استفاده آسان و حمل آسان کمکی عالی برای افرادی که به ثبات در حین راه رفتن نیاز دارند ظاهر زیبا و طراحی بادوام دستگیره PVC راحتی بیشتری را فراهم می کند.

عصای چهار پایه

نکات مهم هنگام خرید عصا/عصای چهارپایه :

  • اندازه بودن عصا : اولین قدم در استفاده از عصا اندازه بودن آن است. در ابتدا کفشی که در حالت عادی معمول به پا می کنیم را می پوشیم و راست می ایستیم برای اطمینان از اینکه عصای شما به درستی برای شما مناسب است:
  • خم شدن آرنج خود را بررسی کنید. با عصا در دست، آرنج شما باید با زاویه راحت، حدود 15 درجه خم شود.
  • ارتفاع مچ دست خود را بررسی کنید. در حالی که بازوی شما مستقیماً به سمت پایین آویزان است، بالای عصا باید با چین مچ دست شما هماهنگ باشد.
  • دسته های عصا : در عصاهای استاندارد که اغلب از دسته‌‌ای چتری برخوردار هستند به دلیل فشار روی کف دست، ممکن است خطر ابتلا به نشانگان مچ دست را افزایش دهند. اما در عین حال عصاهایی که دسته‌ ای تفنگی‌ شکل دارند، علاوه بر فشار کمتری که روی کف دست وارد می شود خطر نشانگان مچ دست را کاهش می‌دهد.
  • لاستیک ته عصا : جنس لاستیک ته عصا بسیار مهم است که بایستی مناسب و استاندارد مانند ترمز عمل کند و مانع از لیز خوردن ‌شود. اگر این لاستیک نرم باشد استحکام لازمه را نخواهد داشت و زود خراب می‌شود و اگر زیاد سفت باشد احتمال زمین خوردن و لیز خوردن را افزایش می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا