سفرورزش

بهترین چوب برای ساخت عصا

بهترین چوب برای ساخت عصا چیست ؟ عصای پیاده روی را می توان از مواد مختلفی ساخت. وسایل کمک حرکتی مدرن ( به مقاله عصای چهارپایه چه نام دارد مراجعه کنید ) به دلیل وزن سبک و استحکام نسبی، اغلب از آلومینیوم ساخته می شوند.

با این حال، عصای پیاده‌روی سنتی به دلایلی از چوب ساخته می‌شدند و چوب هنوز هم تا به امروز برای عصا بسیار محبوب است. اگر دوست دارید پیاده روی کنید، یا حتی فقط روی زمین ناهموار راه بروید، عصا می تواند یک وسیله جانبی بسیار مفید باشد. یک عصای پیاده روی خوب تعادل شما را بهبود می بخشد، بازوهای شما را بیشتر درگیر می کند، و می تواند برای پاک کردن انسدادهای کوچک استفاده شود.

بهترین چوب برای ساخت عصا عبارتند از گردو، اقاقیا، افرا، گیلاس، بلوط و بعضی دیگر از درختان که بسیار مناسب هستند.هنگام انتخاب چوب برای عصا، مهم است که وزن، دوام، در دسترس بودن، کارایی و البته ظاهر آن را در نظر بگیرید.

بهترین چوب برای ساخت عصا

که در این بخش به بررسی اجمالی آنها می پردازیم:

چوب گردو مقاوم و از بهترین چوب‌ها می باشد. چوب گردو ریز بافت، صیقل پذیر و رنگ پذیری و قابلیت کنده کاری خوب، به رنگ خاکستری مایل به قهوای تیره و نسبتاً با دوام است. این چوب، نیمه سنگین و نیمه سخت و در مقابل فشار، خمش و کشش مقاوم است.استفاده از عصای چوب گردو تا حدودی می تواند تحمل وزن در یک پا را کم کند و درد بیمار را کاهش دهد.در کسانی که اختلال تعادل دارند، به خصوص افراد مسن که این مساله در آنها شایع است. استفاده از این وسیله مانع سقوط و زمین خوردن می شود .می تواند از عواقب جدی مانند شکستگی و بستری طولانی مدت و حتی مرگ پیشگیری کند. بلندی عصا باید برحسب قد افراد و تا حدود برجستگی کناری استخوان ران باشد به طوری که آرنج حدود ۳۰ تا ۲۰ درجه خم شود.

  • چوب اقاقیا دارای دانه های فوق العاده غنی است و در برابر سایش و پارگی بسیار مقاوم است. عصای پیاده روی با چوب اقاقیا مطمئناً برای سال‌های آینده ذهن شما را برمی‌گرداند.

 

  • چوب افرا به دلیل استحکام و استقامت برای ساخت عصا استفاده می شود. همچنین این چوب مورد علاقه بدلیل سختی برای ساخت مبلمان، چوب بیسبال و کمان برگشتی در تیراندازی با کمان نیز رایج است.

 

  • چوب گیلاس چوب گیلاس بسیار بادوام، مقاوم و یکی از بهترین ها است که در برابر پوسیدگی مقاومت دارد. چوب گیلاس یکی از انواع چوب‌های نسبتاً سخت است. اگرچه گیلاس به‌سختی چوب افرا نیست اما در مقایسه با چوب‌های نرم مانند کاج از استحکام بیشتری برخوردار بوده و به‌راحتی دچار فرو رفتگی نمی‌شود؛ به همین دلیل چوب گیلاس برای ساخت عصا، کفپوش و پارکت، قفسه کتابخانه و کابینت بسیار مناسب است. چوب گیلاس ارزان نیست اما به گرانی چوب های سخت مرغوب هم نیست.

 

  • چوب درخت بلوط بسیاری از مردم می گویند نه تنها بادوام است، بلکه با افزایش سن بهتر به نظر می رسد. این یکی از رایج‌ترین چوب‌های سخت است . در برابر پوسیدگی مقاوم است و هنگام اره کردن از دانه های جذابی برخوردار است. عصای پیاده روی رنگ روشن و بافت جذاب چوب را به نمایش می گذارد.

مطالب مرتبط:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا