آموزش

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

چگونه در سرچ گوگل صفحه اول باشیم، سوال اغل افراد در سال های اخیر است. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مانند سکو پرشی می باشد که می تواند شما را سریعتر به اهداف مالی در کسب و کارتان برساند. چگونه در سرچ گوگل اول باشیم مبحثی است که در این صفحه می خواهیم راز های نهان آن را به شما بگوییم.

اگر میخواهید سایت تان در کوتاهترین زمان ممکن در صفحه اول و رتبه های برتر گوگل حضور داشته باشد و درآمدتان چند برابر گذشته شود می توانید با شرکت سئو آریا تهران با شماره های 02166919634 الی 7 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید و یا به سایت آموزشگاه آریا تهران به نشانی www.aryatehran.com مراجعه کنید و اطلاعات لازم را برای شرکت در دوره های آموزش سئو کسب کنید.

پیشنهاد ویژه: برای یادگیری و آموزش سئو، بهترین دوره سئو را در بهترین آموزشگاه طراحی سایت و سئو تهران تجربه کنید.

چگونه در سرچ گوگل اول باشیم

بعد از ساخت سایت اولین سوالی که افراد می پرسند این است که چگونه در سرچ گوگل اول باشیم و بتوانیم کسب و کار خود را به کاربران گوگل معرفی کنیم. در واقع وقتی شما سایتی میسازید به این معنا نیست که با سرچ میتوانید در صفحات برتر گوگل حضور داشته باشید بلکه شما تنها زیرساختی را ایجاد کرده اید که با پیاده سازی اصول و تکنیک های سئو در آن می توانید در صفحه اول  گوگل حضور داشته باشید.

در واقع سئو به معنی بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد و شما برای آن که سایت در صفحه اول گوگل حضور پیدا کند باید اصول سئو را در بخش های مختلف سئو داخلی، خارجی و تکنیکال رعایت کنید.

اگر نمی دانید سئو چیست و چه کاربرد هایی دارد و چطور می توانید اصول سئو را در سایت تان پیاده سازی کنید حتما مقاله سئو چیست را مطالعه کنید.

موتور جستجوگر گوگل چگونه کار می‌کند؟

حال که با ترفندهای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل آشنا شدید، بهتر است که درباره نحوه عملکرد موتور جستجوی گوگل و آنالیز وب‌سایت‌ها نیز اطلاعات بیشتری کسب کنید؛ زیرا درصورتی‌که با کارکرد گوگل آشنا باشید، بهتر می‌توانید از روش‌ها و تکنیک‌های مختلف در راستای بهبود رتبه سایت خود استفاده نمایید.

سئوکاران و وبمسترهایی که در حوزه سئو فعالیت می‌کنند، حتماً با نحوه کار کردن گوگل آشنا هستند؛ اما اگر شما فعالیت خود را به‌تازگی در زمینه سئو آغاز کرده‌اید، باید بدانید که فرایند کار موتور جستجوی گوگل از زمان ثبت یک وب‌سایت در پایگاه داده‌ی آن آغاز می‌شود. کسانی که یک وب‌سایت را راه‌اندازی می‌کنند، پس از انجام کارهای طراحی سایت و آپلود آن بر روی یک هاستینگ مناسب، در گام بعدی، سایت خود را در پلتفرم گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) ثبت می‌کنند.

پس‌ازاینکه سایت خود را در پلتفرم گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) ثبت کردید، گوگل، ربات‌های خزنده‌ی اینترنتی خود را به سراغ سایت شما می‌فرستد و تک‌تک صفحات سایت شما را به همراه اطلاعاتی که در فایل sitemap شما قرار دارد، تجزیه‌وتحلیل نموده و در پایگاه داده‌ی خود ذخیره می‌کند؛ بدین ترتیب اطلاعات لازم را از سایت شما و محتواهایتان جمع‌آوری می‌نماید. گفتنی است که گوگل با هر بار جستجو تمام اطلاعات صفحات داخلی و لینک‌های موجود را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

حال که با نحوه کار موتور جستجوی گوگل آشنا شدید، پس حتماً در انتشار محتوای سایت خود به نوع کلمه کلیدی انتخابی، تعداد تکرار یا چگالی کلمه کلیدی، تعداد بک لینک‌ها، لینک‌های داخلی و خارجی، تصاویر و ویدیوهای بارگذاری‌شده دقت کنید؛ زیرا گوگل اطلاعات هر صفحه‌ای جدیدی که شما ایجاد می‌کنید را در پایگاه داده خود ذخیره (Index) می‌کند، بر اساس پارامترهای مذکور به آن امتیاز می‌دهد و بر اساس آن امتیاز تصمیم می‌گیرد که صفحه جدید شما را در صفحه اول نشان دهد یا خیر.

بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل

بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل نیازمند پیاده سازی اصول سئو به صورت کامل در بخش بخش سایت می باشد. سئو دارای انواع مختلفی می باشد و برای بهینه سازی سایت باید سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال را در سایت تان رعایت فرمایید.

بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل کاری نیست که امروز و فردا جواب دهد و شما باید تکنیک های سئو را به صورت مستمر و حرفه ای انجام دهید تا بتوانید با گذشت مدت زمان طولانی نتیجه آن را مشاهده کنید.

یکی از کارهایی که شما از ابتدای ساخت سایت تان به آن دقت داشته باشید پیاده سازی اصول سئو تکنیکال یا سئو فنی برای بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل می باشد.

سئو تکنیکال شامل اموری است که به بهینه سازی سرعت سایت، ایندکس شدن صفحات سایت، ریسپانسیو بودن سایت، بهبود امنیت سایت و فعال سازی ssl سایت، ایجاد سایت مپ یا نقشه سایت، فعال سازی AMP سایت، ثبت سایت در سرچ کنسول و ده ها تکنیک دیگر.

اگر میخواهید بیشتر با تکنیک های سئو فنی یا تکنیکال آشنا شوید می توانید به صفحه سئو تکنیکال مراجعه کنید و حرفه ای ترین تکنیک های سئو فنی را یاد بگیرید.

تکنیک ها و عوامل موثر در آوردن سایت به صفحه اول گوگل

شما باید از تکنیک های منحصر به فردی استفاده کنید تا بتوانید برند خود را را بهبود دهید. در ادامه این مقاله آموزش سئو برترین ترفند هایی که در این زمینه وجود دارد را به شما آموزش خواهیم داد.

  • استفاده از کلمات کلیدی طولانی
  • استفاده از AdWords برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل
  • تولید عناوین ترغیب کننده
  • بهینه سازی سرعت سایت
  • اعتبار نام دامنه
  • تخمین زدن اینکه به چه مقدار بک لینک نیاز دارید
  • ایجاد بک لینک و لینک های داخلی

پیروی از دستورالعمل های Google Webmaster Guidelines

پیروی از دستورالعمل های Google Webmaster Guidelines کمک می کند تا گوگل سایت شما را پیدا کند ، فهرست بندی و سپس رتبه بندی نماید.

همچنین این راهنما کمک میکند تا از برخی اقدامات غیرقانونی که ممکن است منجر به حذف کامل یک سایت از فهرست Google شود یا تحت تأثیر الگوریتم های ضد هرزنامه Spam گوگل قرار گیرد ، پرهیز نمایید. اگر سایتی اقدام به فعالیتهای هرزنامه یا سئو کلاه سیاه نماید ، ممکن است دیگر در نتایج در گوگل یا در سایر سایت های شریک Google نشان داده نشود.

وضعیت رقبا را چک کنید

همانطور که راه ­اندازی یک فروشگاه هایپرمارکت با برند جدید در یک خیایان، در حالیکه فروشگاه رفاه یا افق کوروش در همان خیابان رو به روی آن است، سخت خواهد بود، آمدن به صفحه اول گوگل هم برای برخی از وب سایت ها که با رقابت شدید در سئو گوگل مواجه هستن، سخت است.

بنابراین قدم اول برای رسیدن به این هدف، داشتن درک درستی از فضای رقابتی سئو سایتتان است. برای شروع این کار، کلمه کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید و نتایج موجود در صفحه اول را بررسی کنید.

اگر تمامی نتایج 1 تا 10 جزو برند های شناخته شده باشند و شما استارتاپ یا کسب و کاری نوپا باشید، در نتیجه رقابت بر سر سئو آن کلمه کلیدی برای نمایش در صفحه اول گوگل در کوتاه مدت و میان مدت سخت خواهد بود. برای مثال وقتی عبارت “موبایل” را  گوگل می کنیم بیشتر نتایج 1 تا 10 جزو وب سایت های برند هستند.

از آنجاییکه موبایل یک کالای گران قیمت و لوکس در ایران به حساب می آید، اکثر کاربرها از وب سایت های برند اقدام به خرید اینترنتی می کنند؛ بنابراین سئو کردن کلمه کلیدی “موبایل” با توجه به رقابتی که بر سر جستجو آن در گوگل وجود دارد، برای حرفه ای ترین سئو کارها هم زمان بر خواهد بود.

اگر نمی­دانید که در صنعت شما چه کسانی به عنوان برند در نتایج گوگل حضور دارند، می توانید با وارد کردن کلمه ی کلیدی مورد نظر خود در ابزار سمراش (SEMrush)، لیست نتایج موجود در SERP گوگل را مشاهده کنید. برای مثال با جستجو عبارت “موبایل” در سمراش می توانید لیست وب سایت های برند را مشاهده کنید.

با چک کردن میزان AS (Authority Score) هر وب سایت در سمراش می توانید قدرت هر وب سایت را برای کلمه ی کلیدی مورد نظر را بررسی کنید. طبیعی است که هر چه میزان AS یک وب سایت به عدد 100 نزدیک تر باشد، قدرت آن صفحه در سایت مورد نظر بیشتر و رقابت با آن وب سایت بر سر کلمه کلیدی سخت تر خواهد بود.

فراموش نکنید که قرار گرفتن در صفحه اول گوگل در شرایطی که وب سایت های برند در صفحه اول گوگل حضور دارند کار غیر ممکنی نیست، اما نیاز به زمان و صرف هزینه ی بیشتر برای فعالیت های سئو مانند بک لینک، ریپورتاژ، فعالیت در شبکه های اجتماعی و… است.

اگر تعداد سایت های برند در صفحه اول گوگل زیاد باشد، کار شما برای سئو کلمه کلیدی مورد نظر سخت تر می شود. اگر فکر می کنید که زمان و هزینه کافی برای رساندن کلمه کلیدی خود به صفحه اول را ندارید، بهتر است کلمه کلیدی مورد نظر خود را تغییر دهید و از یک کلمه کلیدی آسان تر برای سئو شدن استفاده کنید.

نحوه استفاده از کلمات کلیدی

بعد از انتخاب کلمه مناسب، لازم است نحوه استفاده از کلمات کلیدی را بدانید این که کلمات را چند بار و چگونه در تولید محتوا به کار بگیرید. این تکرارها نباید اغراق آمیز باشد زیرا تاثیر منفی بر روی بازدید کننده داشته و ممکن است صفحه سایت شما را ببندد.

گوگل تمام رفتارهای بازدیدکنندگان را زیر نظر دارد و براساس تحلیل رفتار مخاطب به سئو صفحات سایت شما امتیاز منفی یا مثبت می دهد. . برای دانستن چگالی صحیح کلمه کلیدی و کلمات مترادف آن نیاز به راهنمایی مشاور سئو دارید.

اگر نمی توانید برای کلمات کلیدی مورد نظر خود به جایگاه اول برسید و رقابت در کلمه مورد نظرتان بسیار شدید است، یک راه حل این است که از کلمه کلیدی طولانی تر استفاده کنید. رقابت در کلمات کلیدی طولانی، پایین‌تر است و این شانس را دارید که در جایگاه اول قرار بگیرید. به مرور با بدست آوردن ورودی، امتیاز لینک صفحه مورد نظر شما در گوگل افزایش می یابد.

بعد از آن با ویرایش محتوای خود می توانید کلمه کلیدی کوتاه و مورد نظر خود را اضافه کنید و احتمال رسیدن به جایگاه اول در سرچ گوگل را به طور چشمگیری افزایش دهید.

استفاده از کلمات کلیدی طولانی

اگر شما نمی توانید برای کلمات کلیدی مورد نظر خود در رقابت بالایی برای آن ها وجود دارد رنک خوبی دریافت کنید، استفاده از کلمات کلیدی طولانی است. به عنوان مثال اگر نمی توانید قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای عبارت سئو سایت را انجام دهید، بهتر است از عبارت کلیدی طولانی مثل سئو سایت برای کسب و کارهای اینترنتی استفاده کنید.

البته دقت داشته باشید که هر کدام از این عبارات طولانی نمی تواند ترافیک بسیار زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. تنها در صورتی می توانید بهترین عملکرد را از عبارات کلیدی طولانی استخراج کنید که مجموعا تعداد زیادی از آن ها را در محتواهای خود به کار برده باشید. با توجه به آمارها متوجه می شویم که بخش قابل توجهی از جستجو های گوگل را عبارت های کلیدی طولانی به خود اختصاص داده اند. رتبه گرفتن برای عبارات کلیدی طولانی ساده تر است؛ به این علت که رقابت برای آن ها به مراتب کمتر خواهد بود.

نکته جالب این است که سایت های فروشگاهی از این مسئله می توانند نهایت استفاده را بکنند. با توجه به مقاله آموزش سئو سایت های فروشگاهی متوجه می شویم که حدود ۶۰ درصد از خریداران از عبارت های کلیدی طولانی استفاده می کند؛ چراکه آن ها می خواهند اطلاعات دقیق ‌تری در مورد محصول مورد نظر خود داشته باشند.

بر اساس یک تحقیق منتشر شده متوجه شدیم که آمازون حدود ۵۷ درصد از کل فروش هایش را از طریق تمرکز بر روی عبارات کلیدی طولانی انجام دهد.در نتیجه اگر شما بتوانید اطلاعات دقیقی در مورد مسئله مورد نظر کاربران خود در صفحات سایت داشته باشید می توانید عملکرد خوبی در زمینه آوردن سایت به صفحه اول گوگل از خود ارائه کنید.

اگر به تازگی شروع به کار کرده اید و خواهان قرار گرفتن در صفحه اول گوگل هستید، باید از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید و به هیچ عنوان از کلمات کلیدی کوتاه استفاده نکنید. همانطور که گفتیم رقابت در کلمات کلیدی کوتاه بسیار زیاد است و شانس شما را برای قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل از بین می برد.

استفاده از کلمات کلیدی LSI در محتوا

در محتوایی که برای یک صفحه می نویسید سعی کنید از کلمات کلیدی lsi استفاده کنید. lsi ها به کلمات هم خانواده نیز گفته می شوند. برای مثال زمانی که به شما می گوییم فصل بهار، شما به یاد چه چیزهایی می افتید؟

قطعا به کلماتی مثل باران، نسیم، سر سبزی، شکوفه و … فکر می کنید. حال اگر به شما بگویند قرار گرفتن در صفحه اول گوگل شما را به یاد چه چیزهایی می اندازد چه می گویید؟ قطعا در مورد کلماتی مثل، سفارش رپورتاژ آگهی، لینک سازی خارجی، سئو تکنیکال، بک لینک، PBN و امثال اینجور کلمات را در ذهن خود بررسی می کنید.

زمانی که شما از این کلمات در محتوای سایت خود استفاده کنید باعث می شوید تا گوگل درک بهتری از صفحه شما داشته و همینطور قدرت صفحه شما افزایش پیدا کند و درنتیجه رتبه های بهتری را در گوگل به دست آورید.

صفحه ای را انتخاب یا ایجاد کنید که با هدف جستجو کاربر در کلمه کلیدی مورد نظر همسو باشد

باید به این نکته توجه داشته باشید که گوگل صفحات وب سایت ها را برای نتایج جستجو رتبه بندی می کند نه خود وب سایت ها را به تنهایی!

برای مثال: ممکن است صفحه ای را که شما می خواهید در گوگل با آن رتبه پیدا کنید، صفحه اصلی (Home Page) یا هر صفحه ی دیگر در سایتتان باشد. مهم این است که در این صفحه، قصد کاربر (Search intent) را به خوبی درک کرده باشید و دقیقا محتوایی که کاربر می خواهد را به او نمایش دهید.

برای اینکه این موضوع را بتوانید بر روی محتوای خود پیاده کنید، می توانید صفحاتی که در حال حاضر برای آن کلمه کلیدی در گوگل رتبه ی 1 تا 10 دارند را به دقت بررسی کنید.

تدوین استراتژی محتوا

همان‌طور که گفته شد امروزه رقابت سایت‌ها در وب فارسی بسیار سخت‌تر از گذشته شده است و نمی‌توان به‌راحتی در صفحه اول قرار گرفت. اما ناامید نشوید و بر اساس شاخص‌هایی که در مطالب بالا به آنها اشاره شد، سعی کنید یک برنامه و استراتژی محتوایی برای خود تدوین کنید تا بتوانید امتیاز بالاتری در الگوریتم گوگل بگیرید و در نتایج جستجو بالاترین رتبه‌ها را از آن خود کنید.

استفاده از AdWords برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

حال ممکن است سوال کنید که AdWords نمی تواند ترافیک طبیعی را برای سایت شما جذب کند. در مورد این مسئله در تاثیرگذار بودن آن برای بسیاری از سایت ها، باید بگوییم که تعداد زیادی از صفحات گوگل با سایت هایی که از تبلیغات پولی استفاده کرده اند، پر شده است و اگر کاربر صفحه را اسکرول نکند، به SERP ها نمی رسد. بسیاری از افراد از همین نتایج پولی برای کسب اطلاعات مورد نظر خود استفاده می کنند.

نکته جالبی که در این زمینه وجود دارد این است که نتایجی که از طریق AdWords به نمایش در می آیند، کاملا مرتبط با عبارت کلیدی جستجو شده نیستند. در نتیجه، لزوما شما نباید برای عبارت کلیدی مورد نظر محتوا تولید کرده باشید؛ بلکه می توانید تنها در مورد محصول یا خدماتی که می توانید در مورد آن ارائه کنید، توضیح دهید و کاربران را به سایت خود بکشانید. بنابراین نحوه قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل از طریق AdWords کمی متفاوت می باشد ولی می تواند تاثیر خوبی بر عملکرد کسب و کار شما بگذارد.

تولید محتوای حرفه ای و استاندارد

شما نمی توانید در تمامی پست های خود یا در بیشتر آن ها از عبارت های کلیدی مشابه استفاده کنید؛ استراتژی شما در واقع باید این باشد که هر پست شما تقریبا بر دو عبارت کلیدی تمرکز داشته باشد.

نکته ای که گفته شد، نشان دهنده این است که شما باید تعداد بسیار زیادی مقاله برای وب سایت خود تولید کنید. هرچه محتواهای بیشتری در سایت خود داشته باشید، شانس بیشتری برای دریافت رنک های برتر از طرف گوگل خواهید داشت. هرچه بیشتر تولید محتوا کنید، در نتیجه مقاله های بیشتری در سایت خود منتشر کرده اید و هر کدام از این مقاله های به صورت جداگانه ترافیک مخصوصی را برای شما به ارمغان می آورند. بر اساس تحقیقات نیوسئو، آن دسته از وب سایت هایی می توانند به موفقیت های بزرگی برسند و رتبه های برتر را از آن خود کنند که ماهانه انتشار حداقل 15 پست را در استراتژی محتوای خود داشته باشند.

طبیعتا این امر ممکن نیست که شما با کمتر تولید کردن محتوا، بتوانید رقبای وب سایت خود را کنار زده و رتبه اول در سرچ گوگل را از آن خود کنید. پیشنهاد می کنیم که در ابتدای هر هفته یا ماه، تحقیق عبارت های کلیدی خود را انجام دهید و تصمیم بگیرید چه محتواهایی قرار است در سایت شما قرار بگیرد. بعد از آن می توانید با خیال راحت و با یک برنامه کاربردی، فعالیت های مرتبط با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را به خوبی انجام دهید. تعداد بسیار زیادی ابزار تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که می توانید از آن ها برای پیدا کردن بهترین عبارت مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید.

طول محتوا شما نیز در زمینه بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل می تواند اثرگذار باشد. گوگل اعتبار زیادی برای آن دسته از محتواهایی که کمتر از 1000 کلمه هستند، در نظر نمی گیرد. در نتیجه اگر تا الان محتواهای کوتاه در سایت خود منتشر کرده اید، بهتر است که سریعا مطالب جدیدی به آن ها بیافزایید و نکات بروزرسانی محتوا را بر روی آن ها پیاده سازی کنید.

برای تولید محتوای حرفه ای موارد زیر را فراموش نکنید.

تگ عنوان H1

این عنوان مقاله شماست و در بالا محتوای سایت قرار می گیرید مانند عنوان همین مقاله. این باید با متاتگ عنوان شما متفاوت باشد و نباید به صورت سئو نوشته شود، البته کلمه کلیدی باید در آن نوشته شود اما باید کاربرپسند باشد.

نکته خیلی مهم، این است در هر صفحه باید فقط یکبار از تگ H1 استفاده کنید و برای زیر عنوان ها به ترتیب از h2 و h3 استفاده می شود. تگ H1 به گوگل و کاربران سایت بیان می کند که محتوای سایت شما در خصوص چه چیزی است و اگر مکان متاتگ تایتل را خالی بگذارید، گوگل به صورت خودکار آن در نتایج جستجو نشان خواهد داد. در واقع یکی از تگ های اولیه و مهم در محتوای سایت که تاثیر بسزایی می تواند برای نشان دادن سایت شما در صفحه اول گوگل داشته باشد، تگ H1 است.

کلمات کلیدی داخل متن

مهمترین مساله برای افزایش رتبه سایت و قرارگیری آن در صفحه اول گوگل، استفاده مناسب ازکلمات کلیدی در متن است. چگونگی استفاده از کلمات کلیدی در محتوای سایت خیلی مهم است. استفاده بیش از حد، مورد جریمه گوگل می شود و استفاده خیلی کم هم اثری در سایت شما برای قرار گیری در صفحه اول گوگل نخواهد داشت.

محتوا حداقل باید 500 کاراکتر باشد تا گوگل آن را به عنوان یک مقاله در نظر بگیرد ولی اصولا توصیه می شود که اگر می خواهید نتیجه بهتری از گوگل دریافت کنید، تعداد کاراکترهای محتوا بهتر است بین 1200 تا 1600 باشد. همچنین، چگالی کلمات کلیدی باید بین 1 تا 3 درصد باشد و تمرکز استفاده از آن ها در پاراگراف های اولیه هرچه بیشتر باشد، بهتر است.

تگ ALT برای عکس ها

تگ alt مشابه متا تگ عنوان و توضیحات است. این تگ به گوگل برای جستجوی عکس ها کمک می کند. هنگامی که کاربر عکسی را در قسمت image گوگل جستجو می کند، این شانس برای شما وجود دارد عکس شما در قسمت های ابتدایی نشان داده شود.

مهمترین نکته این است که حتما محتوای این تگ و عکس ها مرتبط با موضوع اصلی سایتتان باشد و همچنین کلمات کلیدی اصلی که مربوط به این مقاله است را در آن به کار ببرید. زمانی که عکسی بارگذاری نشود، این متن به جای آن نشان داده خواهد شد و از این رو باعث کمک به سایت برای قرارگیری در صفحه اول گوگل می شود. نکته خیلی مهم این است که تگ های alt هر عکس باید با یکدیگر متفاوت باشد.

لینک های داخلی

لینک های داخلی در واقع لینک های هستند که باعث اتصال داخلی صحفات مرتبط سایت به یکدیگر می شوند. به نوعی آن ها را نوعی بک لینک به حساب می آورند اما بک لینک داخلی. نکته ای که باید در آن ها در نظر بگیرید، این است انکر تکست لینک های داخلی باید کلمه کلیدی صفحه مورد نظر باشد و همچنین ارتباط محتوایی بین صفحات ارتباط داده شده باشد. مهمترین مزیت لینک های داخلی، باعث راحت تر شدن پیمایش کاربران در سایت می شود که این میتواند تاثیر مهمی در قرارگیری سایت شما در صفحه اول گوگل باشد.

لینک های خارجی

لینک هایی هستند که شما به دیگر سایت ها می دهید یا از دیگر سایت ها دریافت می کنید. تاثیر این لینک ها برای صفحه اول گوگل به مراتب خیلی مهمتر از لینک های داخلی است، مخصوصا اینکه اگر از شبکه های اجتماعی باشد. هرچه محتوای سایت شما مناسب باشد، شانس دریافت لینک های خارجی به سایت شما بیشتر خواهد بود.

استفاده از محتوای ویدئویی

هنگام بررسی موضوع چگونه در سرچ گوگل اول باشیم؟ پیشنهاد می‌کنیم که هرگز از تأثیر محتوای ویدئویی غافل نشوید. ویدیوها همواره یکی از پربازدیدترین انواع محتواها برای کاربران هستند. بنابراین، با ساخت ویدئوهای جذاب برای وب‌سایت خود می‌توانید بهتر دیده شوید و به جذب بهتر و ماندگاری مخاطبان در سایت کمک خواهید کرد.

تولید محتوای ویدئویی به دو صورت انجام می‌پذیرد:

  • گاهی دارنده وب‌سایت خود اقدام به تهیه و ساخت ویدیو می‌کند.
  • گاهی نیز وب‌سایت‌های معتبر و حرفه‌ای برای افزایش اعتبار خود اقدام به خرید این خدمات از شرکت‌های تبلیغاتی می‌کنند.

بنابراین اگر صاحب یک وب‌سایت فروشگاهی هستید و قصد ساخت تیزر تبلیغاتی دارید؛ حتماً آن را به‌صورت حرفه‌ای توسط شرکت‌های فعال در این زمینه تهیه کنید و اگر تاکنون ویدئویی برای سایت خود درست نکرده‌اید، حتماً همین حالا یک استراتژی مناسب را برای ساخت ویدئو در جهت معرفی خدمات و محصولات موردنظر خود تدوین کنید.

فراموش نکنید وب‌سایت‌هایی که در کنار انتشار محتوای متنی اقدام به اشتراک‌گذاری ویدئو می‌کنند در جذب مخاطبان بیشتر موفق خواهند بود.

تداوم در انتشار محتوای جدید و آپدیت مقالات قبلی

یکی از نکات و ترفندهای کلیدی برای افزایش شانس قرارگیری در صفحه اول گوگل، انتشار محتواهای متعدد و به‌صورت مرتبط در وب‌سایت است. هر چه محتواهای سئو شده‌ی بیشتری داخل وب‌سایت خود منتشر کنید، میزان ترافیک بیشتری را از مخاطبان جذب خواهید کرد. به‌همین خاطر، توصیه می‌کنیم که برای خود یک استراتژی تولید محتوا تدوین کنید و متناسب با کلمات کلیدی هدف، محتواهای موردنظر را در سایت خود منتشر کنید. فراموش نکنید که این کار باید به‌صورت روتین و مداوم انجام بگیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

همچنین، گفتنی است که باید در راستای به‌روزرسانی محتواهای منتشرشده و بسط و گسترش دادن آنها نیز اقدام کنید تا شانس قرار گرفتنشان در بالاترین رتبه‌های صفحه اول گوگل را افزایش دهید.

همچنین اگر در محتوای شما سه اصل زیر رعایت شده باشد می توانید این اطمینان را کسب کنید که توانسته اید به قصد کاربر از جستجو به خوبی پاسخ دهید. این سه اصل شامل موارد زیر هستند:

  • نوع محتوا چیست؟
  • شکل محتوا چیست؟
  •  مخاطب محتوا کیست؟

در ادامه ببینیم که این سه اصل در تولید محتوا دقیقا چه چیز­هایی هستند؟

نوع محتوا

انواع محتواهایی که می تواند در یک وب سایت وجود داشته باشد در 4 گروه تقسیم بندی می شود:

 پست های وبلاگ (Blog post)

صفحه ی محصول (Product page): صفحه ای که شامل توضیحات درباره ی یک محصول می باشد.

صفحه ی دسته بندی (Category page): صفحه ای که مجموعه ای از محصولات با ویژگی های مشترک در آن قرار گرفته اند.

صفحه فرود (Landing page): صفحه ای که کاربر برای انجام کاری بر روی آن فرود می آید، مانند: صفحه ثبت نام در یک وب سایت

شما با دیدن عناوین موجود در یک صفحه و آدرس آن (URL) می توانید نوع محتوا یک صفحه را تشخیص دهید. برای مثال: تمام صفحاتی که عبارت های پرسشی مثل: چگونه، چطور، چرا و… در عنوان و یا آدرس خود دارند، جزو صفحات وبلاگی سایت هستند.

قالب محتوا

زمانیکه شما می خواهید محتوایی در سایت خود بنویسید معمولا از قالب های محتوایی زیر استفاده می کنید:

  • محتوای آموزشی درباره ی “چگونه” انجام دادن کاری
  • ·          آموزش های مرحله به مرحله
  • ·          محتوا لیستی
  • ·          محتوایی که درباره ی بررسی یک موضوع است.
  • ·          محتوایی که درباره ی مقایسه دو چیز است.

برای مثال در یک سایت آموزش آشپزی قالب محتوا می تواند، درباره ی “چگونگی” طبخ انواع غذاها باشد:

در­حالیکه برای نگارش محتوا در زمینه ی آموزش هایی مانند “وبلاگ نویسی” بیشتر محتوای لیستی دیده می شود.

مخاطب محتوا

محتوا شما برای چه گروه افرادی نوشته می شود؟ آیا مخاطب شما، افراد مبتدی هستند و یا اینکه برای افراد حرفه ای تولید محتوا می کنید؟

اینکه شما بدانید دقیقا برای چه گروه افرادی میخواهید محتوا آماده کنید، باعث می شود با توجه به سطح کاربر، اطلاعات کافی را در اختیارش قرار دهید.

برای مثال وقتی تصمیم دارید درباره ی “آموزش حذف بک گراند تصاویر در فتوشاپ” مقاله ای آماده کنید باید دقیقا مشخص باشد که سطح این آموزش به چه صورت است و مناسب گروه مخاطب حرفه ای یا مبتدی است؟

اگر محتوای صفحه ی مورد نظر با آن چیزی که کاربر می خواهد مطابقت دارد، وقت آن است که به مرحله 4 بروید. و اگر صفحه ی مورد نظر با هدف کاربر از جستجو مطابقت ندارد، باید:

صفحه ی مورد نظر را با توجه به هدفی که کاربر از جستجو دارد، ویرایش کنید.

اگر چنین صفحه ای در سایتتان وجود ندارد، آن را در سایت ایجاد کنید.

اگر به هر دلیلی تصمیم ندارید دو راه حل بالا را انجام دهید، به مرحله ی یک بروید و کلمه کلیدی مورد نظر خود را تغییر دهید. این کار خیلی بیشتر به نفع شماست تا اینکه بخواهید از یک صفحه با محتوا نامرتبط برای نمایش در صفحه اول گوگل استفاده کنید، چرا که قطعا در این فرایند شکست خواهید خورد.

مطمئن شوید که محتوا شما موضوع اصلی مقاله را به خوبی پوشش می دهد

داشتن صفحه ای با محتوا مرتبط با قصد کاربر از جستجو (Search Intent) برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل لازم است، اما کافی نیست! محتوای شما باید آنقدر خوب باشد که لیاقت نمایش در صفحه اول گوگل را داشته باشد. جاییکه گوگل همواره سعی می کند مفید­ترین و مرتبط ­ترین نتایج را به کاربران نمایش دهد!

اما از کجا می توان متوجه شد که محتوا یک صفحه آنقدر خوب است که در صفحه اول قرار بگیرد؟ پاسخ: با پوشش دادن تمام چیزهایی که کاربر می­خواهد و یا انتظار دارد که در محتوا یک صفحه ببیند.

برای مثال: بیایید فرض کنیم که شما یک وب سایت فروشگاهی برای گوشی موبایل دارید و می خواهید در عبارت “بهترین گوشی های سامسونگ 2020” رتبه بگیرید.

اگر بخواهید با سئو سایت فروشگاهی خود در این کلمه کلیدی رتبه ی خوبی به دست بیاورید، باید ابتدا به بررسی قصد کاربر از جستجو عبارت “بهترین گوشی های سامسونگ 2020” بپردازید. با بررسی سایر نتایج موجود در گوگل برای این کلمه کلیدی می توان به خوبی متوجه شد که باید یک محتوای لیستی بنویسید و در آن به معرفی بهترین گوشی های سامسونگ در سال 2020 بپردازید.

فرض کنیم که شما محتوا مرتبط با این کلمه کلیدی را نوشتید و یک لیست 15 تایی از بهترین گوشی های سامسونگ در سال 2020 برای کاربر آماده کردید، اما آیا این محتوا آنقدر خوب است که بتواند در صفحه اول گوگل جایی برای خود داشته باشد؟

یک راه ساده برای تشخیص این موضوع آن است که محتوا نوشته شده ی خود را با سایر نتایج موجود در صفحه اول مقایسه کنید. برای مثال با بررسی سایت های موجود در رتبه های برتر برای این کلمه کلیدی متوجه می شوید که تمام آن ها از گوشی نوت 20 اولترا نام برده اند.

پس اگر شما این مدل گوشی را در مقاله خود نیاورده اید، حتما آن را در لیست خود جای دهید، اما برخی مدل ها نیز در همه ی مقالات وجود ندارد و کمتر به آن ها اشاره شده است، مدل هایی مانند:

  • گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S10 Plus
  • ·          موبایل سامسونگ مدل Galaxy S10
  • ·          گلکسی S9

که بهتر است این مدل ها را هم در لیست خود جای دهید، چرا که نه تنها انتظار کاربران را با نوشتن یک مقاله ی جامع بهتر پاسخ می دهید؛ بلکه در نظر گوگل نیز مقاله ی شما برای کلمه کلیدی “بهترین گوشی های سامسونگ 2020” مرتبط تر دیده می شود.

نکته: هدف شما از نگارش محتوا باید نوشتن یک محتوا قوی باشد که بر روی عمیق تر بودن، سودمند تر بودن و مفیدتر بودن آن برای کاربر تمرکز دارد.

اگر محتوا شما به اندازه ی کافی موضوع اصلی مقاله را پوشش می دهد، وقت آن است که به مرحله 5 بروید؛ در غیر اینصورت سعی کنید مقاله خود را ویرایش کنید و کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی مقاله را به صورت هوشمندانه در داخل مقاله قرار دهید و یک مقاله جامع و کامل بنویسید.

تولید عناوین ترغیب کننده

عنوان ها یکی از مهم ترین بخش های محتوای شما به حساب می آیند. بدون اینکه شما از عنوان های جذاب و ترغیب کننده استفاده کنید، احتمال اینکه بتوانید پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را با موفقیت انجام دهید، بسیار اندک خواهد بود.

بدون یک عنوان بهینه و جذاب، حتی بهترین محتواهای تولید شده توسط شما هم ممکن است که مورد استقبال مخاطبین قرار نگیرند. در نتیجه، قبل از اینکه بخواهید محتوای وب سایت خود را منتشر کنید، باید برای چندین مرتبه عنوان آن را تغییر دهید تا در نهایت بتوانید بهترین متنی که کاربران را جذب می کند، ارائه دهید.

در بیشتر مراکزی که به شما سئو می آموزند، بر اهمیت عنوان های مقاله های وب سایت، تاکید زیادی می شود. در نتیجه برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، بدون شک باید وقت زیادی را برای تولید و بهینه سازی عنوان های محتواهای خود مورد استفاده قرار دهید.

متا تگ عنوان

یکی از مهمترین متاتگ در سئو که تاثیر مهمی برای قرار گیری سایت در صفحه اول گوگل دارد، متاتگ عنوان یا همان title است. یکی از اولین مکان هایی که هم توسط گوگل بررسی می شود، عنوان صفحه است. عنوان صفحه باید بین 30 تا 60 کاراکتر باشد و کلمات کلیدی اصلی نیز در آن به کار رود. بهتر است که بین کلمات کلیدی با کاراکترهای خاصی مانند – یا | فاصله انداخته شود.

اگر این متاتگ را خالی بگذارید، گوگل براساس محتویات شما عبارت خاصی را حدس می زند و جایگزین می کند. همچنین سعی کنید بیشتر از 60 کاراکتر نشود، زیرا گوگل 512 پیکسل برای این مکان در اختصاص داده است و بیشتر از آن نیز باعث نشان دادن به صورت نقطه چین خواهد شد. البته تا 65 براساس آخرین بروزرسانی هایی که انجام شده است هم می توان استفاده کرد.

متا تگ توضیحات

متا تگ توضیحات در صفحه سایت شما نشان داده نمی شود اما یکی از عوامل مهم در قرارگیری آن در صفحه اول گوگل است. این متاتگ فقط در صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود و باید در آن شما بیان کنید که محتوای اصلی این سایت در مورد چه چیزی است.

طول کاراکتر این متا تگ باید که بین 70 تا 150 کاراکتر باشد و بیشتر از آن باعث نمایش آن به صورت نقطه چین خواهد بود و تاثیر منفی می تواند در رتبه شما برای قرارگیری درصفحه اول گوگل باشد. هچنین بهتر که کلمه کلیدی اصلی را دوبار در آن به کار ببرید.

بهینه سازی سرعت سایت

صفحات سایت شما باید بر روی تمامی دستگاه ها، با سرعت هرچه تمام، بارگذاری شوند. پایین بودن سرعت صفحه سایت می تواند اثر منفی بر روی رنک وب سایت شما داشته باشد. طبیعی است که هیچکس دوست ندارد که چندین ثانیه معطل شود تا به محتوای مورد نظر خود دست پیدا کند.

برای بررسی بهینه بودن سرعت بارگذاری وب سایت خود شما می توانید از ابزارهای گوناگونی که در این زمینه ایجاد شده اند، استفاده کنید. پیشنهاد نیوسئو به شما این است که استفاده از ابزار gtmetrix را در اولویت های خود قرار دهید. در نتیجه، اگر می خواهید به بهترین شکل پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای شما عملی شود، باید به بهینه سازی سرعت سایت خود توجه ویژه ای داشته باشید.

عوامل موثر برای افزایش سرعت سایت

هاست قدرتمند و مناسب برای سایت خود انتخاب کنید. قدرتمند بودن هاست سایت باعث افزایش سرعت سایت می شود پس در انتخاب هاست دقت کنید.

از یک قالب بهینه استفاده کنید. سعی کنید قالبی که برای سایت خود انتخاب می کنید بهینه باشد به اصطلاح سبک باشد.

حجم تصاویر خود را کم کنید. یکی دیگر از مسائل مهم که برای بالا بردن سرعت سایت مطرح است، حجم تصاویر در سایت است. سعی کنید از تصاویری استفاده کنید که حجم بسیار پایینی دارند، بعد از پایین اوردن حجم تصاویر مشاهده خواهید کرده که سرعت سایت شما بالا می رود.

 فشرده سازی فایل های js و css. شما با استفاده از نرم افزار های موجود در اینترنت می توانید فایل های js و css را فشرده سازی کنید.

حذف افزونه های غیر ضروری. اگر افزونه های دارید و این افزونه های برای شما کاربردی ندارد، آنهارا حذف و غیر فعال کنید. تازمانی که به آن ها نیاز پیدا نکرده اید آن هارا نصب نکنید

اعتبار نام دامنه

هرچه برای مدت زمان بیشتری صاحب یک دامنه وب سایت باشید، ارزش بیشتری دارد. همچنین هرچه محتواهای با ارزش بیشتری در این دامنه مورد نظر داشته باشید، بر اعتبار آن افزوده می شود. سعی کنید تا از عبارت کلیدی اصلی کسب و کار اینترنتی خود، در دامنه وب سایتتان استفاده کنید. در این صورت، شانس قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای شما به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

تخمین زدن اینکه به چه مقدار بک لینک نیاز دارید

بک لینک ها یکی از بخش های بسیار مهم در پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به شمار می روند؛ اگر کمی با دنیای سئو سایت آشنایی داشته باشید، می دانید که بک لینک ها یکی از فاکتورهای رنکینگ گوگل نیز می باشند.

در نتیجه، اگر برای شما و همکارانتان سوال شده است که چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم، باید بگوییم که استفاده از بک لینک های ارزشمند در استراتژی های بهینه سازی وب سایت می تواند به خوبی به شما برای رسیدن به این هدف کمک کند.

علاوه بر اینکه خود گوگل هم به مهم بودن استفاده از بک لینک ها تاکیید زیادی کرده است، مطالعات زیادی که در این زمینه انجام شده است نیز به ما نشان می دهد که هرچه تعداد بک لینک های با کیفیت یک وب سایت بیشتر بوده است، آن وب سایت ترافیک و رتبه بسیار بهتری نسبت به جایگاه قبلی خود و رقباش کسب کرده است.

حال سوال اصلی که وجود دارد این است؛ چگونه بفهمیم که به چه تعداد بک لینک نیاز داریم؟

 در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هیچ راه مستقیمی برای این کار وجود ندارد که شما متوجه شوید برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل دقیقا به چه تعداد بک لینک نیاز دارید.

اما پیشنهاد ما به شما این است که از ابزارهای گوناگونی که برای درک تعداد لینک های مورد استفاده وب سایت های مختلف ایجاد شده اند، استفاده کنید؛ شما باید آدرس وب سایت های رقیبی که رتبه اول در سرچ گوگل را از آن خود کرده اند در این ابزارها وارد کنید و بر اساس بک لینک های آنان، تصمیم بگیرید که برای وب سایت خود چه تعداد لینک باید ایجاد کنید.

ایجاد بک لینک و لینک های داخلی

بیشتر همانطور که همه شما به طور مکرر شنیده اید، بک لینک به صفحه شما اعتبار می بخشد و هر صفحه ای که اعتبار بالاتری داشته باشد، به صورت راحت تر می تواند در گوگل بالا بیاید.

نکته ای که باید بدانید این است که بدون استثنا تمامی فعالان و متخصصین سئو سایت، بر این مسئله اتفاق نظر دارند و اعتقاد دارند که برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بک لینک ها می توانند گزینه خوبی برای انتخاب باشند.

ایجاد لینک های داخلی با کیفیت، پاسخ دیگری برای پرسش چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم، می باشد. دقت داشته باشید که در هر صفحه یا برگه ای که مدنظر دارید، تنها باید از لینک هایی استفاده کنید که مرتبط با موضوع آن بخش باشند. در غیر این صورت، ممکن است آن محتوای خاص، دیرتر از حالت عادی بتواند پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را طی کند.

نقشه سایت

این نکته را در نظر داشته باشید که شما سایت خود را برای موتورهای جستجو اول از همه باید بهینه کنید و این کار به خوبی انجام نمی شود مگر با داشته یک نقشه سایت که به آن ها نقشه کلی مسیر پیمایش را معرفی کنید.

از این رو نقشه سایت باید واضح، قابل خوانا و به روز باشد و هر تغییری که در سایت لحاظ می کنید سریعا در فایل sitemap به روز شود و قرار گیرد. داشتن نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا بهتر درسایت شما پیمایش کرده و ازاین رو در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

Mobile First

 از آنجایی که اکثر جستجوها از سوی کاربران روی دستگاه تلفن همراه انجام می‌شود، گوگل از بهار 2020 به فهرست‌سازی Mobile First برای همه وب‌سایت‌ها روی آورد.

این اساساً به این معنی است که روش اولیه خزیدن آنها برای ارزیابی وب سایت شما استفاده از یک ربات خزنده تلفن همراه  است. این بدان معناست که برای رتبه خوب در گوگل، وب سایت شما باید برای مشاهده در دستگاه های تلفن همراه مناسب باشد.

در اصل، این شامل استفاده از طراحی وب ریسپانسیو است، به این معنی که وب سایت شما با دستگاه های مختلف سازگار است و به آن پاسخ می دهد.

قرار دادن لینک صفحات وب‌سایت در شبکه‌های اجتماعی

اضافه کردن سایت به سایت‌های آگهی رایگان

اضافه کردن وب‌سایت در گوگل وبمستر

ثبت وب‌سایت در گوگل مپ (در صورت لزوم)

استفاده درست از گوگل آنالیتیکس

طراحی وب‌سایت به‌صورت کاربرپسند

توجه به جلب اعتماد کاربران

مهم‌ترین رمز موفقیت کسب‌وکارهای اینترنتی، جلب اعتماد مردم است. بنابراین، شما باید در انتشار محتوای وب‌سایت خود به‌گونه‌ای عمل کنید تا مردم بتوانند به اطلاعات/محصولات/خدمات وب‌سایت یا برندتان اعتماد کنند. ایجاد این اعتماد نیازمند رعایت اصول و قواعد خاصی است که باید هوشمندانه انجام شود. اگر می‌خواهید کاربران اینترنتی به شما اعتماد داشته باشند، در محتواهایتان از بزرگنمایی بپرهیزید و واقعیت‌ها را بیان کنید. بسیاری از وب‌سایت‌هایی که در زمینه خریدوفروش محصولات فعالیت دارند، گاهی به دور از واقعیت اقدام به تبلیغ می‌کنند که سبب سلب اعتماد کاربران می‌شود. پس سعی کنید خودتان باشید و صادقانه خدمات و اطلاعاتتان را به کاربران پرزنت کنید تا اعتماد بسیار فوق العاده‌ای بین شما و آن‌ها شکل بگیرد.

مقید بودن به الگوریتم های گوگل و عدم استفاده از سئوی کلاه سیاه

بسیاری از افراد برای اینکه به جایگاه برتر در گوگل دست پیدا کنند، در تلاشند تا از مسیرهای تقلبی به‌منظور پیاده‌سازی تکنیک‌های سئو – برای بهبود رتبه و جایگاه وب‌سایت خود – استفاده کنند؛ اما ازآنجایی‌که الگوریتم‌های گوگل به‌طور مداوم تغییر می‌کنند، موتور جستجوی گوگل – در گذر زمان – به‌راحتی می‌تواند کارهای تقلبی که شما انجام داده‌اید – تا سایت خود را به صفحه اول بیاورید – کشف نموده و وب‌سایت شما را جریمه می‌کند. بنابراین، درصورتی‌که ربات‌های گوگل موفق به تشخیص تقلب در سئو شوند، به‌شدت جایگاه آن وب‌سایت را کاهش خواهند داد و آن را به صفحات انتهایی سرچ منتقل می‌کنند. پس، هرگز اقدام به دور زدن گوگل با شیوه‌های تقلبی نکنید؛ چراکه ممکن است وب‌سایت شما را نوایندکس (No Index) و یا جریمه کند.

بهترین تاکتیک برای اینکه چگونه در سرچ گوگل اول باشیم؟ این است که در دوره‌های آموزشی نحوه بهینه‌سازی و سئوی سایت شرکت کنیم. هر چه با نکات و تکنیک‌های اصولی سئو بیشتر آشنا باشید به همان میزان در پیاده‌سازی استراتژی سئوی سایت خود موفق عمل خواهیم کرد. پس نکته مهم در این زمینه، به‌روز کردن اطلاعات است تا بتوانید از پارامترها و الگوریتم‌های تأثیرگذار بهتری برای ارتقای رتبه خود در گوگل استفاده کنید. لذا سعی کنید عملکرد وب‌سایت خود را با جدیدترین الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل هماهنگ کنید تا از افت ناگهانی رنکینگ و جریمه این موتور جستجوگر در امان بمانید.

توجه به موقعیت جغرافیایی

ازآنجایی‌که الگوریتم‌ها و کارکرد موتور جستجوی گوگل همواره در حال تغییر است، پس نمی‌توانید همیشه از یک شیوه و تکنیک برای محتوانویسی در وب‌سایت خود استفاده کنید. عوامل مختلفی به‌غیر از کلمات کلیدی و چگالی آنها در رتبه‌بندی گوگل مؤثر است؛ از جمله مهم‌ترین این عوامل می‌توان به موقعیت جغرافیایی کاربران اشاره کرد. گوگل در بسیاری از اوقات هنگام جستجوی کاربران سعی می‌کند که متناسب با مکانی که یک کاربر در آن قرار دارد، نتایج مرتبط و نزدیک را او نمایش دهد. پس در انتشار صفحات خود حتماً از درج موقعیت مکانی غافل نشوید

پیشنهاد ویژه: برای دریافت مشاوره سئو همین حالا با بهترین شرکت سئو تماس بگیرید. 02166919633 الی 7 – 09120145021 – 0902005503

بعد از قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، صفحه مورد نظر را بهینه کنید

بعد از اینکه با کلمه کلیدی مورد نظر خود به صفحه اول گوگل راه پیدا کردید، وقت آن رسیده است که سایر فاکتورهای رتبه بندی گوگل مانند نرخ کلیک (CTR)، مدت ماندگاری کاربر در سایت (Dwell Time)، و… را برای حفظ و بهبود رتبه ی خود، بهینه کنید:

تگ تایتل و توضیحات متا را برای بهبود نرخ کلیک بهینه کنید

برای آنکه بتوانید سهم بیشتری از کلیک های کاربران بر روی نتایج صفحه اول گوگل را به خود اختصاص دهید؛ یعنی مقدار CTR صفحه سایت خود را افزایش دهید، باید تگ تایتل (Title Tag) و توضیحات متا (Meta Description) آن صفحه را بهینه کنید

کاربران قبل از آنکه بر روی سایت شما کلیک کنند با کمک تگ تایتل و توضیحات متا درباره ی محتوا سایتتان قضاوت می کنند. این موضوع درست مانند مثالی در دنیای واقعی است که افراد از روی ظاهرتان، شما را قضاوت می کنند. پس اگر می خواهید در این قضاوت پیروز شوید، بهتر است این دو فاکتور را به خوبی بهینه بنویسید.

برای مثال در تصویر زیر مشاهده می کنید که دیجی کالا برای صفحه ی دسته بندی “هیتر برقی” از چه کلماتی برای جذابیت هرچه بیشتر تگ تایتل و توضیحات متا این صفحه استفاده کرده است:

بگذارید مثالی بزنیم از اینکه چطور نرخ کلیک بر روی رتبه ی سایت تاثیر گذار است؟ فرض کنیم شما در موقعیت 6 در صفحه اول گوگل هستید. در این حالت شما اقدام به نوشتن تگ عنوان و توضیحات متا به صورت جذاب و بهینه نسبت به سایر رقبا می کنید.

در این حالت چون افراد بیشتری بر روی سایت شما کلیک می کنند، گوگل این موضوع را متوجه شده و اقدام به بهبود رتبه ی سایت شما در صفحه اول می کند.

زمان ماندگاری کاربر در سایت را افزایش دهید

زمان ماندن کاربر در سایت یا همان (Dwell Time) به اختلاف زمان لحظه ی ورود تا لحظه ی خروج کاربر از سایت می گویند. در این حالت هر چقدر این مقدار بیشتر باشد گوگل آن را به عنوان یک سیگنال مثبت برای تجربه ی کاربری خوب سایت شما تلقی می کند و رتبه ی شما در نتایج جستجو را بهبود می بخشد.

در ادامه به 4 روش برای افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت اشاره می کنیم:

محتوا صفحه را پیوسته به روز رسانی کنید

 با آپدیت محتوا صفحه، کاربر رضایت بیشتری از محتوا شما پیدا می کند. همچنین گوگل نیز آپدیت محتوا را به شدت دوست دارد و به صفحاتی که محتوا خود را به روز رسانی می­کنند توجه ویژه ای دارد

لینک های داخلی بسازید

همانطور که در مرحله ی 6 گفتیم لینک سازی داخلی لازمه ی رسیدن کلمه کلیدی شما به صفحه اول گوگل است. از طرفی لینک سازی داخلی باعث هدایت کاربران در وب سایت می شود که این موضوع باعث می شود، کاربران سایر صفحات سایت شما را ببینند و در نتیجه زمان ماندگاری آن ها در سایتتان افزایش پیدا کند.

بر روی تجربه ی کاربری سایت کار کنید

کاربری که وارد سایت شما می شود باید هنگام کار با سایت احساس راحتی کند و از طرفی محتوا شما باید خوانایی کافی داشته باشد تا کاربر زمان بیشتری برای مطالعه آن اختصاص دهد. بر روی طراحی گرافیکی و کاربری سایت خود به صورت مداوم کار کنید، به طوری که نام سایت شما در ذهن کاربر ماندگار شود.

جملات کلیدی برای رسیدن به رتبه اول گوگل

یکی از مواردی که باید برای سئو سایت خود در نظر داشته باشید این است که بالا آمدن سایت در گوگل در همه کلمات چندان اهمیت ندارد و شما باید کلمات کلیدی پرورودی را پیدا کنید که به بیشتر شدن مشتریان شما و کسب درآمد شما و یا برندینگ سازی خدمات سایت تان کمک کند.

جملات کلیدی برای رسیدن به رتبه اول گوگل اولین قدم در سئو داخلی سایت می باشد و شما باید کلماتی که کاربران سرچ میکنند و می توانند برای شما درآمدزایی داشته باشند را پیدا کنید و به دنبال سئو کردن این کلمات باشید.

بعد از آن که کلمات و جملات کلیدی برای رسیدن به رتبه اول گوگل را پیدا کردید و تکنیک های سئو داخلی را در سایت تان پیاده سازی کردید نوبت به اجرای سئو خارجی در سایت میرسد.

پیاده سازی سئو خارجی به بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل کمک زیادی میکند و می تواند به اعتبار سایت شما بیفزاید. در سئو خارجی شما تلاش می کنید از سایت هایی که اعتبار بالایی در موتور های جستجو دارند برای سایت تان لینک دریافت کنید و این لینک به موتور های جستجو این نکته را یادآور  می شود که سایت شما هم ارزش و اعتبار بالایی دارد که از این سایت ها لینک دریافت کرده اند.

اگر می خواهید بیشتر با تکنیک های سئو خارجی آشنا شوید و سریع تر در صفحه اول گوگل حضور پیدا کنید و از خدمات سایت تان برندینگ سازی انجام دهید می توانید تکنیک های حرفه ای گفته شده در صفحه سئو خارجی را مطالعه کنید.

هزینه آمدن به صفحه اول گوگل

تا اینجای مقاله جواب چگونه در سرچ گوگل اول باشیم را دریافت کرده اید و می دانید برای آن که بتوانید در رتبه های برتر گوگل حضور داشته باشید باید تکنیک ها و اصول سئو را پیاده سازی کنید اما مسئله ای که برای افراد مطرح است هزینه آمدن به صفحه اول گوگل می باشد.

با توجه به فعالیت هایی که روی سایت انجام می شود و حرفه ای بودن تیمی که سئو سایت را انجام میدهند هزینه سئو متفاوت می باشد و نمیتوان یک نرخ ثابت به عنوان هزینه آمدن به صفحه اول گوگل را اعلام نمود.

یکی از عواملی که بر هزینه آمدن به صفحه اول گوگل تاثیر مستقیم دارد سختی کلمه می باشد. هر چه کلمه سخت تر باشد هزینه سئو بیشتر می شود و در نهایت باید بدانید این کلمات سخت هم که به صفحه اول گوگل می آیند می توانند درآمد بسیار بالایی هم برای شما داشته باشند.

در شرکت سئو آریا تهران خدمات سئو سایت به صورت تضمینی ارائه می شود و شما می توانید سایت تان را در هر کلمه ای در زمان کوتاهی به رتبه های برتر گوگل برسانید و کسب درآمد بسیار بالایی داشته باشید. برای اطلاع از هزینه سئو و بالا آمدن سایت در گوگل و دریافت مشاوره رایگان سئو می توانید با همکاران ما تماس بگیرید.

چگونه در گوگل صفحه داشته باشیم

برای آن که بتوانید در موتور جستجو گوگل صفحه ای داشته باشید هم می توانید از خدمات گوگل برای ساخت سایت رایگان بهره ببرید و هم می توانید با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا برای خود سایت بسازید.

با ساخت سایت و معرفی آن به گوگل می توانید به راحتی خدمات کسب و کارتان را به کاربران ارائه دهید و از این راه کسب و کارتان را رونق بخشید. در صورتی هم که تمایل به بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل داشته باشید می توانید اصول سئو را در سایت تان پیاده سازی کنید.

دلایل عدم قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل

گاهی ممکن است شما اقداماتی روی سایت تان انجام داده باشید اما برخلاف انتظار سایت تان به صفحه اول گوگل راه نیافته باشد. در این بخش می خواهیم دلایل عدم قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل را برشماریم.

  • پایین بودن سرعت سایت
  • باکیفیت نبودن محتوا و عدم رعایت اصول سئو
  • درست انتخاب نکردن کلمات کلیدی برای عنوان و تیتر ها و متن
  • سختی کلمه
  • عدم پیاده سازی تکنیک های سئو داخلی و خارجی و تکنیکال
  • بالا بودن رقابت در حوزه کاری سایت شما
  • ایندکس نشدن سایت
  • عدم گذشت زمان لازم

طبیعتا برای اینکه بخواهید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، باید قبل از هرچیزی، مشکلاتی که سد راه شما شده اند را شناسایی کرده و تک به تک آن ها را برطرف کنید. در ادامه متداول ترین مشکلاتی که در زمینه عدم رشد و ارتقا رتبه سایت وجود دارند را به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد.

پایین بودن سرعت سایت

 به نظر شما چقدر زمان می برد تا یک وب سایت پرسرعت برای کاربر به نمایش در بیاید؟ به طور میانگین، وب سایت شما 5 ثانیه وقت دارد تا به طور کامل برای کاربر بارگذاری شود، اگر بیشتر از 5 ثانیه طول بکشد، کاربر بدون هیچ درنگی از وب سایت شما خارج می شود. این مسئله سبب می شود تا نرخ پرش سایت به طرز وحشتناکی افزایش پیدا کند و طبیعی است که به دنبال آن، شما هیچ زمان نمی توانید صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

محتوای شما اعتماد ایجاد نمی کند

همانطور که همه ما می دانیم، همه کسب و کارها تنها در صورتی می توانند به موفقیت های بزرگ برسند که مردم به آن ها اعتماد کنند؛ همین اعتماد است که سبب انجام خرید می شود. ممکن است که این نکته کمی ساده به نظر برسد، اما شما باید با خود بگویید که وب سایت من دقیقا چه کارهایی انجام داده است که مردم به محتوای آن و اصلا به برندی که می بینند، اعتماد کنند؟

ایجاد اعتماد نیاز به یکسری اصول خاص و تکنیک های سری ندارد؛ کافی است عملکردی که از خود نشان می دهید، هوشمندانه باشد. حتما برای شما هم پیش آمده است که در موقعیتی قرار گرفته اید که یک فرد یا یک کسب و کار، به شما فشار می آورد که خریدی انجام بدهید. این مسئله در مورد وب سایت و کسب و کار اینترنتی شما هم صادق است.

یعنی اگر می خواهید کاربران به شما اعتماد داشته باشند، نباید در تمامی فعالیت هایی که در وب سایتتان انجام می دهید، رنگ و بوی خرید و فروش وجود داشته باشد. درست است که هدف اصلی برند شما فروش یا ارائه خدمات خاصی است؛ اما این باید یک بخش از هزاران بخشی که در روند فعالیت های وب سایت شما وجود دارد، باشد.

علاوه بر این، سعی کنید خودتان باشید؛ برخلاف افراد دیگر، به دنبال شوآف نبوده و سعی کنید که خودتان را همسطح کاربرانتان قرار دهید. در این صورت است که اعتماد بسیار فوق العاده ای بین شما و این افراد شکل می گیرد.

محتوای شما عبارت کلیدی درستی را هدف قرار نداده است

اگر مشخص نباشد که می خواهید به کدام مشکل کاربران پاسخ بدهید، مسیر سختی را در بالا آمدن سایتتان در نتایج جستجوی گوگل پیش رو خواهید داشت. محتوا باید واضح باشد و به صورت شفاف، به مسائل بپردازد. کاربری که وارد صفحه سایت شما می شود، باید در همان ثانیه های ابتدایی که در حال مطالعه محتوای آن صفحه است، موضوع اصلی را متوجه شود.

البته دقت داشته باشید که این مسئله، باید برای تک به تک صفحات سایت پیاده سازی شود. چراکه این تنها کاربر نیست که باید متوجه موضوع سایت شما بشود؛ خزنده موتور جستجو نیز تمامی صفحات شما را مورد بررسی قرار می دهد و در نهایت تصمیم می گیرد که کدام صفحه را برای چه عبارت کلیدی ای رتبه بندی کند.

عدم تداوم در انتشار

یکی از کلیدهای اصلی برای حل مشکل قرار نگرفتن در بین ده رنک برتر گوگل، نشر دادن محتواها به طور مرتب می باشد. همینکه شما چند محتوای سئو شده داخل وب سایتتان منتشر کنید و منتظر باشید تا این ها سریعا توسط خزنده گوگل رتبه بندی شوند، کار درستی نیست.

برای شروع، پیشنهاد نیوسئو این است که حداقل در ماه 15 محتوا منتشر کنید و برای هر کدام از این محتواهای سئو شده، کلمه کلیدی متفاوتی در نظر بگیرید. در این صورت شما به صورت مداوم به موتور جستجو اعلام می کنید که چیز با ارزشی برای عرضه کردن دارید. با ادامه دادن این روند، صفحات سایت شما قابلیت کسب رنک های برتر را پیدا می کنند.

نکته مهم: یکی از رایج ترین اتفاقاتی که در این زمینه می افتد، این است که افراد بعد از گدشت شش یا 12 ماه از انتشار مرتب محتواها، با کمبود کلمه کلیدی روبرو می شوند. بهترین راه حل برای این مسئله، بروز رسانی است. هنگامی که متوجه شدید کلمات کلیدی با ارزش کمیاب شده اند، برگردید و محتواهایی که بیشترین بازده را برای وب سایت شما داشته اند، بروز کنید. اطمینان حاصل کنید که اصول بروز رسانی محتوا را رعایت کنید.

عدم پیاده سازی بهترین تکنیک های سئو

دوره های زیادی در زمینه بهینه سازی و سئو سایت همواره در حال برگزاری بوده، هست و خواهد بود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بهترین آن ها را شناسایی کرده و از آموزش های بروزی که در اختیارتان قرار می گیرید، بهترین بهره را ببرید. البته راه دیگری نیز وجود دارد که ممکن است کمی زمان گیر باشد اما حداقل رایگان است. شما می توانید از مقالات وب سایت معتبر خارجی زبان آموزش سئو استفاده کنید و نکات و تکنیک هایی که این وب سایت های مرجع به صورت رایگان ارائه می دهند را در استراتژی سئو سایت خود پیاده سازی کنید.

نکته مهم در این زمینه، بروز بودن اطلاعات است؛ به هیچ عنوان نباید از داده هایی استفاده کنید که دیگر اثری بر روی بهبود سئو ندارند.

همانطور که می دانید، الگوریتم رتبه بندی گوگل، همواره بروز می شود؛ یکی از کارهایی که شما همواره باید انجام دهید، چک کردن اخبار مرتبط با بروز رسانی این الگوریتم می باشد. این تکنیکی است که بیشتر اساتید سئو انجام می دهند؛ این افراد همواره اصطلاحا گوش به زنگ هستند تا عملکرد وب سایت خود را مطابق با جدیدترین الگوریتم رتبه بندی گوگل، هماهنگ سازند تا از بروز جریمه و افت رنک های ناگهانی در امان باشند. مطمئن باشید که اگر شما نیز از همین روش استفاده کنید، قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برایتان مثل آب خوردن خواهد بود.

سایت شما شلوغ است

 ساختارمند بودن وب سایت یکی از فاکتورهای مهم در رتبه بندی است. اگر بیس وب سایت شما واضح نباشد، بیشتر افرادی که وارد وب سایتتان می شوند، بلافاصله از آن خارج می شوند؛ چراکه متوجه نمی شوند که در سایتتان چخبر است! همین مسئله است که سبب می شود نرخ پرش یا همان بانس ریت به شدت افزایش پیدا کند و گوگل شما را در بین رنک های برترش قرار ندهد. گوگل متوجه می شود که عاملی در سایت شما وجود دارد که کاربران را آزار می دهد و این دقیقا برتصاد چیزی است که این موتور جستجو می خواهد؛ یعنی رضایت کاربر.

پس؛ باید برای کاربران یک نقشه درست و حسابی نشان دهید!

منوی navigation یکی از عامل های اصلی است که به بهبود تجربه کاربری سایت کمک می کند. اگر کاربری که وارد سایت شده، نداند که دقیقا باید چه کار کند، در همان ثانیه های ابتدایی، تصمیم به خروج از سایت می گیرد. بله دقیقا همینطور است و کاربران کمی بی رحمانه در اینجور موارد رفتار می کنند!!! در نتیجه، برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، باید سیستم navigation سایت خود را ارتقا دهید و همچنین اطمینان حاصل کنید که این سیستم به راحتی برای کاربر قابل فهم باشد.

رقابت سنگین در صنعت کاری شما

این نکته را همیشه مدنظر داشته باشید که برخی قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای برخی از کسب و کارهای اینترنتی بسیار ساده تر است.

مثلا کسب رنک یک در حوزه خرید و فروش تلفن همراه بسیار سخت تر از کسب رنک یک در بین وب سایت های خرید و فروش قهوه می باشد. پس، نوع کسب و کار اینترنتی هم در وضعیت سئو سایت نقش بسزایی دارد؛ اما دلیل نمی شود که شما بیخیال پیاده سازی تکنیک هایی که در این مقاله بیان کردیم، بشوید.

اگر رقابت بالایی روبروی شما باشد، این نشان می دهد که بیشتر از قبل باید تلاش کنید. یعنی اگر قرار باشد ساخت بک لینک را برای وب سایت خود شروع کنید، باید حداقل دوبرابر فعالیتی که تا الان داشتید را به پیاده سازی کنید تا به نتیجه برسید.

دقت داشته باشید که در رنک گرفتن برای عبارات کلیدی که سختی جستجوی بالایی دارند، یکی از بهترین روش ها این است که متفاوت باشید.

مثلا اگر رقبای شما محتواهای متنی خوبی تولید می کنند، شما باید در کنار تولید محتوای باکیفیت، پادکست، ویدئو و اینفوگرافیک های جذابی به کار ببرید تا صفحات سایتتان در نتایج جستجوی گوگل برای کاربران خودنمایی کنند.

عدم انتقال اعتبار به یک نویسنده معتمد

در سال 2018، گوگل یک بروز رسانی در زمینه E.A.T در الگوریتم رتبه بندی خود انجام داد. به این منظور که قرار داشتن لیست نویسندگان یا صاحب نظر مرتبط یک مطلب خاص، در بلاگ های موجود در فضای وب، به یکی از فاکتورهای رتبه بندی تبدیل شود. یعنی اینکه اگر وب سایتی در زمینه پزشکی مطلب منتشر می کند، اگر برای منبع مطلب خود، نام یک پزشک یا مجموعه درمانی معتبر را بیاورد، احتمال قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای آن سایت چندین برابر می شود.

هدف از این سازوکار این است که وب سایت ها تلاش کنند مطالبی معتبر و با ارزشی را منتشر کنند. کاهش اعتماد به وب سایت ها در نتیجه ختم به کاهش اعتماد به گوگل توسط کاربرن خواهد شد

صفحات شما تگ نوایندکس دارند

 شاید باورش برای خیلی از شما عزیزان سخت باشد؛ اما در برخی موارد، ممکن است وبمستران به اشتباه صفحات سایت خود را نوایندکس کرده و منتظر بمانند تا این صفحات در نتایج جستجوی گوگل به نمایش در بیایند.

در مواردی دیده شده است که تعدادی از طراحان سایت، هنگامی که می خواهند وب سایت را به کارفرما تحویل دهند، کل سایت را به حالت نوایندکس در می آورند. در نتیجه، احتمال دارد هنگامی که فعالیت خود برای بهینه سازی سایتتان را شروع کردید، ممکن است که وب سایت هنوز نوایندکس باشد و نتواند در نتایج جستجوی گوگل رنک بگیرد. گاهی اوقات چیزهایی ساده که شاید از آن ها غافل شده بودید، شما را عقب می اندازند.

شما عجله دارید

دوست عزیز اگر به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده ای و انتظار داری بعد از گذشت یک هفته با انتشار چند محتوا و بروز رسانی آن ها به صفحه اول گوگل بیایی، خب طبیعی است که این یک انتظار بیهوده است. باید بگوییم که اگر در نتایج جستجوی گوگل رتبه بندی شده باشی، شانس خیلی خوبی داشته ای!!! پس به این نکته مهم دقت داشته باشید که اگر مدت زمان زیادی از راه اندازی وب سایت شما می گذرد، لزومی ندارد عجله داشته باشید. باید صبر کنید تا تکنیک های سئو سایت که آن ها را پیاده سازی کرده اید، به نتیجه برسند و بعد انتظار قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را داشته باشید.

ببینید، در مسیر سئو و بهینه سازی سایت، باید بر روی میزان صبر خود کار کنید؛ شما باید درک کنید که سئو سایت معجزه نمی کند! سئو در واقع کاملا یک پروسه منطقی است که باید بر اساس یکسری اصول خاص، به نتیجه برسد و این به نتیجه رسیدن، طبعا زمان میبرد و شما نیازمند صبر شماست.

چگونه متوجه می شوید که وب سایت شما انتظارات گوگل را برآورده می کند؟

از کنسول جستجوی Google برای دامنه خود استفاده کنید و یک URL از وب سایت خود وارد کنید: کنسول جستجوی گوگل – URL را بررسی کنید. این صفحه به شما نشان می‌دهد که آیا Google صفحه را به‌عنوان موبایل‌پسند می‌بیند یا خیر

راه میانبر برای اینکه در سرچ گوگل اول باشیم

اگر می خواهید بدانید که آیا راه میانبر برای اینکه بدون تقلب در سرچ گوگل اول باشیم وجود دارد یا نه، باید به شما یک بله قاطع بگوییم. البته این روش با صرف هزینه همراه است؛ شما می توانید با استفاده از AdWords، برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و جایگاه اول در مزایده گوگل شرکت کنید.

اد ورز گوگل یک نوع مزایده قیمت برای کسب جایگاه اول در سرچ گوگل است و این امکان توسط خود گوگل برای دارندگان سایت ها فراهم شده است. معمولا هزینه AdWords کلمات کلیدی پر رقابت، بالاتر است. بسیاری از سایت ها حتی سایت های فروشگاهی معروف نظیر دیجیکالا از این قابلیت استفاده می کنند. سایت هایی که با اد ورز بالا می آیند در کنار لینک سایت آنها عبارت “AD” را مشاهده می کنید.

با هر بار کلیک بر روی لینک این سایت ها، شارژ تعداد دفعات کلیکی که با AdWords خریداری کرده اند، کسر می شود. لینک مورد نظر این سایت ها تا زمانی که هزینه اد ورز را پرداخت می کنند، در جایگاه مورد توافق با گوگل، باقی می ماند.

آیا روش های رسیدن به صفحه اول گوگل تضمینی است؟

رسیدن به صفحه اول گوگل دارای قوانین از پیش تعیین شده ای نیست. در واقع هیچکس دقیقا نمی داند ساز و کار عملکرد الگوریتم های گوگل به چه صورت است؛ بنابراین هیچ فرمول سری و یا روش تضمین شده ای برای رسیدن سایت به صفحه ی اول گوگل هم وجود ندارد.

این نکته را فراموش نکنید افرادی که از تضمین در سئو صحبت می کنند یا سئو را به خوبی درک نکرده اند و یا از تکنیک های سئو کلاه سیاه برای تسریع در نتیجه استفاده خواهند کرد. پس بهتر است یکبار برای همیشه با خود وعده کنیم که دیگر واژه ی تضمینی را در کنار واژه ی سئو قرار ندهیم و از عبارت سئو تضمینی استفاده نکنیم!

گوگل توسط الگوریتم های خود می تواند میزان سرمایه گذاری در وقت و نیروی کار در سایت شما تشخیص دهد.

نشانه هایی وجود دارد که آنها به شما بابت این سرمایه گذاری، پاداش می دهند. ( یا حداقل وقتی دیگران به سرعت تحت تأثیر عوامل کاهش رتبه قرار می گیرند ، شما تحت تأثیر قرار نخواهید گرفت. حتی کاهش رتبه دیگران در نهایت میتواند به معنی افزایش رتبه شما باشد. )

این ممکن است به معنی تجزیه و تحلیل عمیق تر الگوریتمی سایت شما یا حتی یک بررسی دستی باشد.

گوگل دهها هزار بازبین دستی و انسانی دارد که کیفیت صفحات نتایج خود و سایت هایی را که در آنها وجود دارد ارزیابی می کنند.

بعضی اوقات هم اگر اندکی از روش های سئو غلط استفاده شود ، رتبه شما اندکی افت می کند.

اگر در یکی از کلمات کلیدی خود در یکی از نتایج صفحه اول سرچ گوگل قرار گرفتید ، برای گرفتن رتبه اول دیگر فشار بیشتری وارد نکنید

امروزه با توجه به الگوریتم های جدید گوگل باید بسیار محتاطانه ظاهر شد. اگر در نزدیکی بالای نتایج گوگل ظاهر شده اید، خصوصاً اگر در صفحه ای که کیفیت مطلب پایینی دارد و یا اعتبار آن صفحه کم است ، تلاش بیشتر برای افزایش رتبه آن به رتبه اول نکنید.

زیرا ممکن است همانطور که یکی از الگوریتم های گوگل شما را به صفحه اول برده است، با دستکاری و سئو بیشتر ،الگوریتم دیگری شما را به نتایج پایین تر سرچ گوگل بفرستد.

در این شرایط بهتر است بر روی سایر کلمات کلید مرتبط و تولید محتواهای مفید دیگر تمرکز کنید تا اعتبار کلی و دامنه سایت خود را افزایش دهید و سعی نکنید بر روی یک کلمه کلیدی که در رتبه های اول هم آمده باز هم مانور دهید.

سوالات متداول

صفحه اول گوگل چیست؟

امروزه یکی از روش های تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ ، سئو است. سئو یعنی قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و افزایش بازدید وب سایت است

چه روش هایی برای قرارگرفتن در صفحه اول گوگل وجود دارد؟

تکنیک های زیادی جهت قرار گرفتن در صفحه اول گوگل قرار دارد. در این مقاله آموزشی سئو به مهمترین این تکنیک ها اشاره شده است.

آیا روش های سریعی جهت قرار گرفتن در صفحه اول گوگل وجود دارد؟

 قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بصورت کلی کار رمان بری است و می بایستدر این کار صبوری داشت. البته روشهای میان بری وجود دارد که جزو سئو سیاه بوده که پیشنهاد نمی شود.

هزینه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل چقدر طول می کشد؟

من با پاسخ یک کلمه ای به این سوال شروع می کنم، “هزینه وارد کردن وب سایت شما در گوگل چقدر است؟” رایگان! هیچ هزینه ای ندارد. گوگل شما را بدون هیچ هزینه ای در وب سایت خود قرار می دهد.

صفحه دوم گوگل چیست؟

 اگر نیاز به مخفی کردن جسد دارید – از صفحه دوم در نتیجه جستجوی Google استفاده کنید، هیچ کس آن را پیدا نخواهد کرد! صفحه 2 جایی است که محتوا و وب سایت های فراموش شده در حال مرگ هستند. یک کاربر عادی وب هرگز از 5 لیست برتر در یک نتیجه جستجو عبور نمی کند، بیش از 70٪ از کل کلیک ها به این 5 نتیجه برتر می رود.

آیا می توانید برای قرار گرفتن در صدر صفحه اول گوگل هزینه کنید؟

نکته: هیچ راهی برای درخواست یا پرداخت هزینه برای رتبه بندی محلی بهتر در Google وجود ندارد

آیا قرار گرفتن در صفحه اول گوگل ارزش هزینه کردن را دارد؟

 اگر استراتژی درستی داشته باشید و با شریکی کار کنید که می داند چگونه به نتیجه برسد، سئو , صفحه اول گوگل ارزشمند است. حدود 93 درصد از تجربیات آنلاین با یک موتور جستجو شروع می‌شود و نرخ نزدیک شدن به سئو سایت بسیار بالاتر از بازاریابی سنتی است. بنابراین، سئو بازگشت سرمایه (ROI) قابل توجهی را فراهم می کند.

ارزش صفحه اول گوگل در مقایسه با صفحات دیگر چقدر است؟

طبق گزارش Moz، صفحه اول گوگل 71 درصد از کلیک های ترافیک جستجو را به خود اختصاص می دهد و در سال های اخیر به حدود 95 درصد افزایش یافته است

در این مقاله به صورت جامع به سوال چگونه در سرچ گوگل اول باشیم توضیح دادیم. اگر سوالی در مورد سئو سایت و روش های بالا آمدن سایت دارید و یا می خواهید سئو سایت خود را به بهترین و حرفه ای ترین کارشناسان سئو تهران بسپارید می توانید با همکاران ما با شماره های 02166919634 الی 7 تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب نماید. همچنین در صورت تمایل برای یادگیری سئو سایت می توانید به سایت آریا تهران به نشانی www.aryatehran.com مراجعه کنید و در کلاس های آموزش سئو با امکان دریافت مدرک فنی حرفه ای شرکت کنید.

منابع:

منبع: چگونه در سرچ گوگل اول باشیم

منبع: درامد سئو در جهان

منبع: درامد دلاری با سئو

منبع: بازار کار سئو در کانادا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا